Har ek zabaan ke ahl-e-zabaan jab guftugoo karte hain to kahin thehar jaate hain , kahin nahi theharte, kahin kam theharte hain, kahin zyaadah aur is theherne aur na theherne ko baat ke saheeh bayaan karne aur iska saheeh matlab samajhne me bahot dakhal hai.
Qur-aan Majeed ki ibaarat bhi guftugoo ke andaaz me waaqe'a hui hai isliye ahl-e-ilm ne iske theherne , na-theherne ki alaamaten muqarrar kardi hain jinko Ramooz-e-Awqaaf Qur-aan Majeed kehte hain.
Zaroor hai k Qur-aan Majeed ki tilaawat karne waale in Ramooz ko malhooz rakhen! Wo ye hain:-
AAYAT (ة):- jahaan baat poori ho jaati hai wahaan chhota daayrah likh dete hai ye haqeeqat me gol ت hai jo ba-soorat ة likhi jaati hai aur ye waqf-Taam ki alaamat hai ya'ani is par thehar jaana chaahiye ab ة to nahi likhi jaati chhota sa halka (o) likh diya jaata hai. Is alaamat ko aayat kehte hain.
WAQF-LAAZIM (م):-
Ye alaamat Waqf-laazim ki hai is par zaroor theharna chahiye , agar na thehra jaaye to ahtamaal hai k matlab kuchh ka kuchh ho jaaye, iski misaal urdu me yun samajhni chahiye k maslan kisi ko ye kehna ho k "UTHO" . "MAT BAITHO" jisme uthne ka "Amr" aur baithne ki "Nahi" hai to "utho" par theherna laazim hai agar thehra na jaaye to "Utho mat" "Baitho" ho jaayega jisme uthne ki nahi hai aur baithne ke Amr ka ahtamaal hai aur ye qaail ke matlab ke khilaaf ho jaayega .
WAQF-MUTLAQ (ط):-
Ye waqf-mutlaq ki alaamat hai. Is par theherna chahiye magar ye alaamat wahaan hoti hai jahaan matlab poora nahi hota, aur baat kehne waala abhi kuchh aur kehna chahta hai.
WAQF-JAAIZ (ج):-
Ye waqf-jaaiz ki alaamat hai yahaan theherna behtar aur na theherna jaaiz hai .
WAQF-MAJOOZ (ز):-
Ye alaamat waqf-majooz ki hai yahaan na-theherna behtar hai۔
WAQF-MARKHS (ص):-
Ye alaamat waqf-markhs ki hai yahaan milaakar padhna chahiye lekin agar koi thak kar thehar jaaye to rukhsat hai ma'aloom rahe k ص par milaakar padhna ز ki nisbat zyaadah tarjeeh rakhta hai.
AL-WASL OOLAA (صلے):-
Ye Al-wasl oolaa ka ikhtasaar hai yahaan milaakar padhna behtar hai.
QEL ALAIHIL-WAQF (ق):-
Qel Alaihil waqf ka khulaasa hai yahaan theharna nahi chahiye.
QADYOO-SAL (صل):-
Ye Qadyu-sal ki alaamat hai ya'ani yahaan thehra bhi jaata hai kabhi nahi lekin theharna behtar hai .
QIF (قِف):-
Qif ke ma'ane hain "THEHAR JAAO" aur ye alaamat wahaan istemaal ki jaati hai jahaan padhne waale ko padhne ka ahtamaal ho .
SAKTAH(س یا سکته):-
Ye sakte ki alaamat hai, yahaan kisi qadar thehar jaana chahiye magar saans na tootne paaye.
WAQFAH (وقفه):-
Ye lambe sakte ki alaamat hai yahaan SAKTE ki nisbat zyaadah theharna chahiye kekin saans na tode, SAKTE aur WAQFE me ye farq hai k SAKTE me kam theharna hota hai WAQFE me zyaadah.
LAA (لا):-
LAA ke ma'ane Nahi ke hai. Ye alaamat kahin aayat ke ooper istemaal ki jaati hai aur kahin ibaarat ke andar , ibaarat ke andar ho to bilkul nahi theharna chahiye, aayat ke ooper ho to ikhtalaaf hai , ba'az ke nazdeek thehar jaana chahiye aur ba'az ke nazdeek na theharna chahiye lekin thehra jaaye ya na-thehra jaaye isse matlab me khalal waaqe'a nahi hota. Waqf isi jagah nahi chahiye jahaan ibaarat ke andar likha ho.
KAZHAALIKA (ك):-
Ye Kazhaalika ki alaamat hai ya'ani jo ramz pehle hai wahi yahaan samjhi jaaye.
MA'A (مع):-
Ye Ma'a ki alaamat hai iska matlab ye hai k yahaan teen jumlon me se jin do 2 ko chaho milaakar padho.
NOTE:- Aakhir me ek hidaayat bayaan ki gayi hai k jahaan kahin alaamaat jo ooper bayaan ki gayi hain ye hon to un par amal karna behtar hai agar aayat ke beech me saans toot jaaye to is kalime ke aakhiri harf ko saakin karke saans tod den phir peechhe se milaakar 1-2 harf jod kar padhen.
ہر ایک زبان کے اہل زبان جب گفتگو کرتے ہیں تو کہیں ٹھہر جاتے ہیں کہیں نہیں ٹھہرتے، کہیں کم ٹھہرتے ہیں کہیں زیادہ اور اس ٹھہرنے اور نا ٹھہرنے کو بات کے صحیح بیان کرنے اور اسکا صحیح مطلب سمجھنے میں بہت دخل ہںے۔ قراٰن مجید کی عبارت بھی گفتگو کے انداز میں واقع ہںوئ ہںے اسلںۓ اہل علم نے اسکے ٹھہرنے، نا ٹھہرنے کی علامتیں مقرر کر دی ہیں جن کو رموز اوقاف قراٰن مجید کہتے ہیں۔ ضرور ہے کہ قراٰن مجید کی تلاوت کرنے والے ان رموز کو ملحوظ رکھیں! وہ یہ ہیں:-
آیت(०):-
جہاں بات پوری ہںو جاتی ہے وہاں چھوٹا داںٔرہ لکھ دیتے ہیں یہ حقیقت میں گول ت ہے جو بصورت "ة" لکھی جاتی ہںے اور یہ وقف تام کی علامت ہںے یعنی اس پر ٹھہر جانا چاہںۓ۔ اب "ة" تو نہیں لکھی جاتی چھوٹا سا حلقہ (o) لکھ دیا جاتا ہںے۔اس علامت کو آیت کہتے ہیں۔
(وقف لازم (م:-
یہ علامت وقف لازم کی ہںے اک پر ضرور ٹھہرنا چاہںۓ، اگر نہ ٹھہرا جاۓ تو احتمال ہںے کہ مطلب کچھ کا کچھ ہںو جاۓ، اس کی مثال اردو میں یوں سمجھنی چاہںۓ کہ مثلن کسی کو یہ کہنا ہںو کہ "اٹھو" "مت بیٹھو" جس میں اٹھنے کا "امر" ا ر بیٹھنے کی "نہں" ہںے تو "اٹھو" پغ ٹھہرنا لازم ہںے اگر ٹھہرا نہ جاۓ تو "اٹھو مت" "بیٹھو" ہںو جایٔگا جس میں اٹھنے کی "نہی" اور بیٹھنے کے "امر" کا احتمال ہںے اور یہ قاںٔل کے مطلب کے خلاف ہںو جایٔگا۔
(وقف مطلق (ط :-
یہ وقف مطلق کی علامت ہںے۔اس پر ٹھہرنا چاہںۓ مگر یہ علامت وہاں ہںوتی ہںے جہاں مطلب پورا نہیں ہںوتا، اور بات کہنے والا ابھی کچھ اور کہنا چاہتا ہںے۔
وقف جاںٔز (ج):-
یہ وقف جاںٔز کی علامت ہںے یہاں ٹھہرنا بہتر اور نا ٹھہرنا جاںٔز ہے۔
(وقف مجوز (ز:-
یہ علامت وقف مجوز کی ہںے یہاں نا ٹھہرنا بہتر ہںے۔
وقف مرخص (ص:-
یہ علامت وقف مرخص کی ہںے یہاں ملاکر پڑھنا چاہںۓ لیکن اگر کوئ تھک کر ٹھہر جاۓ تو رخصت ہںے معلوم رہںے کہ "ص" پر ملاکر پڑھنا "ز" کی نسبت زیادہ ترجیح رکھتا ہںے۔
الوصل اولا (صلے):-
یہ الوصل اولا کا اختصار ہںے یہاں ملاکر پڑھنا بہتر ہںے۔
قیل علیه الاوقف (ق):-
قیل علیه الوقف کا خلاصہ ہںے یہاں ٹھہرنا نہیں چاہںۓ۔
قدیو صل (صل):-
یہ قدیو صل کی علامت ہںے یعنی یہاں ٹھہرا بھی جاتا ہںے کبھی نہیں لیکن ٹھہرنا بہتر ہںے۔
قِف:-
قف کے معنی ہیں "ٹھہر جاؤ" اور یہ علامت وہاں استعمال کی جاتی ہںے جہاں پڑھنے والے کو پڑھنے کا احتمال ہںو۔
سکته يا س:-
یہ سکتہ کی علامت ہںے یہاں کسی قدر ٹھہر جانا چاہںۓ مگر سانس نہ ٹ ٹنے پاۓ۔
وقفه:-
یہ لمبے سکتے کی علامت ہںے یہاں سکتے کی نسبت زیادہ ٹھہرنا چاہںۓ لیکن سانس نہ توڑے، سکته اور وقفه میں یہ فرق ہںے کہ سکتے میں کم ٹھہرنا ہںوتا ہںے وقفںے میں زیادہ۔
لا:-
لا کے معنی "نہیں" کے ہیں یہ علامت کہیں آیت کے اوپر استعمال کی جاتی ہںے اور کہیں عبارت کے اندر، عبارت کے اندر ہںو تو بلکل نہیں ٹھہرنا چاہںۓ، آیت کے ا پر ہںو تو اختلاف ہںے، بعض کے نزدیک ٹھہر جانا چاہںۓ اور بعض کے نزدیک نا ٹھہرنا چاہںۓ لیکن ٹھہرا جاۓ یا نہ ٹھہرا جاۓ اس کے مطلب میں خلل واقع نہیں ہوتا۔ وقف اسی جگہ نہیں چاہںۓ جہاں عبارت کے اندر ہںو۔
(ك):-
یہ کذالکہ کی علامت ہے یعنی جو رمز پہلے ہے۔ وہی یہاں سمجھی جاۓ۔
مع:-
یہ مع کی علامت ہے اس کا مطلب یہ ہے کہ یہاں تین(۳) جملوں میں سے جن دو (۲) کو چاہو ملا کر پڑھو.
نوٹ:- آخر میں ایک ہدایت بیان کی گئ ہںے کہ جہاں کہیں علامت جو اوپر بیان کی گئ ہیں یہ ہوں تو ان پر عمل کرنا بہتر ہںے اگر آیت کے بیچ میں سانس ٹوٹ جاۓ تو اس کلمہ کے آخری حرف کو سکن کرکے سانس توڑ دیں پھر پیچھے سے ملاکر ایک -دو حرف جوڑ کر پڑھیں۔
***
Qur-aan Majeed ki ibaarat bhi guftugoo ke andaaz me waaqe'a hui hai isliye ahl-e-ilm ne iske theherne , na-theherne ki alaamaten muqarrar kardi hain jinko Ramooz-e-Awqaaf Qur-aan Majeed kehte hain.
Zaroor hai k Qur-aan Majeed ki tilaawat karne waale in Ramooz ko malhooz rakhen! Wo ye hain:-
AAYAT (ة):- jahaan baat poori ho jaati hai wahaan chhota daayrah likh dete hai ye haqeeqat me gol ت hai jo ba-soorat ة likhi jaati hai aur ye waqf-Taam ki alaamat hai ya'ani is par thehar jaana chaahiye ab ة to nahi likhi jaati chhota sa halka (o) likh diya jaata hai. Is alaamat ko aayat kehte hain.
WAQF-LAAZIM (م):-
Ye alaamat Waqf-laazim ki hai is par zaroor theharna chahiye , agar na thehra jaaye to ahtamaal hai k matlab kuchh ka kuchh ho jaaye, iski misaal urdu me yun samajhni chahiye k maslan kisi ko ye kehna ho k "UTHO" . "MAT BAITHO" jisme uthne ka "Amr" aur baithne ki "Nahi" hai to "utho" par theherna laazim hai agar thehra na jaaye to "Utho mat" "Baitho" ho jaayega jisme uthne ki nahi hai aur baithne ke Amr ka ahtamaal hai aur ye qaail ke matlab ke khilaaf ho jaayega .
WAQF-MUTLAQ (ط):-
Ye waqf-mutlaq ki alaamat hai. Is par theherna chahiye magar ye alaamat wahaan hoti hai jahaan matlab poora nahi hota, aur baat kehne waala abhi kuchh aur kehna chahta hai.
WAQF-JAAIZ (ج):-
Ye waqf-jaaiz ki alaamat hai yahaan theherna behtar aur na theherna jaaiz hai .
WAQF-MAJOOZ (ز):-
Ye alaamat waqf-majooz ki hai yahaan na-theherna behtar hai۔
WAQF-MARKHS (ص):-
Ye alaamat waqf-markhs ki hai yahaan milaakar padhna chahiye lekin agar koi thak kar thehar jaaye to rukhsat hai ma'aloom rahe k ص par milaakar padhna ز ki nisbat zyaadah tarjeeh rakhta hai.
AL-WASL OOLAA (صلے):-
Ye Al-wasl oolaa ka ikhtasaar hai yahaan milaakar padhna behtar hai.
QEL ALAIHIL-WAQF (ق):-
Qel Alaihil waqf ka khulaasa hai yahaan theharna nahi chahiye.
QADYOO-SAL (صل):-
Ye Qadyu-sal ki alaamat hai ya'ani yahaan thehra bhi jaata hai kabhi nahi lekin theharna behtar hai .
QIF (قِف):-
Qif ke ma'ane hain "THEHAR JAAO" aur ye alaamat wahaan istemaal ki jaati hai jahaan padhne waale ko padhne ka ahtamaal ho .
SAKTAH(س یا سکته):-
Ye sakte ki alaamat hai, yahaan kisi qadar thehar jaana chahiye magar saans na tootne paaye.
WAQFAH (وقفه):-
Ye lambe sakte ki alaamat hai yahaan SAKTE ki nisbat zyaadah theharna chahiye kekin saans na tode, SAKTE aur WAQFE me ye farq hai k SAKTE me kam theharna hota hai WAQFE me zyaadah.
LAA (لا):-
LAA ke ma'ane Nahi ke hai. Ye alaamat kahin aayat ke ooper istemaal ki jaati hai aur kahin ibaarat ke andar , ibaarat ke andar ho to bilkul nahi theharna chahiye, aayat ke ooper ho to ikhtalaaf hai , ba'az ke nazdeek thehar jaana chahiye aur ba'az ke nazdeek na theharna chahiye lekin thehra jaaye ya na-thehra jaaye isse matlab me khalal waaqe'a nahi hota. Waqf isi jagah nahi chahiye jahaan ibaarat ke andar likha ho.
KAZHAALIKA (ك):-
Ye Kazhaalika ki alaamat hai ya'ani jo ramz pehle hai wahi yahaan samjhi jaaye.
MA'A (مع):-
Ye Ma'a ki alaamat hai iska matlab ye hai k yahaan teen jumlon me se jin do 2 ko chaho milaakar padho.
NOTE:- Aakhir me ek hidaayat bayaan ki gayi hai k jahaan kahin alaamaat jo ooper bayaan ki gayi hain ye hon to un par amal karna behtar hai agar aayat ke beech me saans toot jaaye to is kalime ke aakhiri harf ko saakin karke saans tod den phir peechhe se milaakar 1-2 harf jod kar padhen.
رموزِ اوقاف قراٰن مجید
ہر ایک زبان کے اہل زبان جب گفتگو کرتے ہیں تو کہیں ٹھہر جاتے ہیں کہیں نہیں ٹھہرتے، کہیں کم ٹھہرتے ہیں کہیں زیادہ اور اس ٹھہرنے اور نا ٹھہرنے کو بات کے صحیح بیان کرنے اور اسکا صحیح مطلب سمجھنے میں بہت دخل ہںے۔ قراٰن مجید کی عبارت بھی گفتگو کے انداز میں واقع ہںوئ ہںے اسلںۓ اہل علم نے اسکے ٹھہرنے، نا ٹھہرنے کی علامتیں مقرر کر دی ہیں جن کو رموز اوقاف قراٰن مجید کہتے ہیں۔ ضرور ہے کہ قراٰن مجید کی تلاوت کرنے والے ان رموز کو ملحوظ رکھیں! وہ یہ ہیں:-
آیت(०):-
جہاں بات پوری ہںو جاتی ہے وہاں چھوٹا داںٔرہ لکھ دیتے ہیں یہ حقیقت میں گول ت ہے جو بصورت "ة" لکھی جاتی ہںے اور یہ وقف تام کی علامت ہںے یعنی اس پر ٹھہر جانا چاہںۓ۔ اب "ة" تو نہیں لکھی جاتی چھوٹا سا حلقہ (o) لکھ دیا جاتا ہںے۔اس علامت کو آیت کہتے ہیں۔
(وقف لازم (م:-
یہ علامت وقف لازم کی ہںے اک پر ضرور ٹھہرنا چاہںۓ، اگر نہ ٹھہرا جاۓ تو احتمال ہںے کہ مطلب کچھ کا کچھ ہںو جاۓ، اس کی مثال اردو میں یوں سمجھنی چاہںۓ کہ مثلن کسی کو یہ کہنا ہںو کہ "اٹھو" "مت بیٹھو" جس میں اٹھنے کا "امر" ا ر بیٹھنے کی "نہں" ہںے تو "اٹھو" پغ ٹھہرنا لازم ہںے اگر ٹھہرا نہ جاۓ تو "اٹھو مت" "بیٹھو" ہںو جایٔگا جس میں اٹھنے کی "نہی" اور بیٹھنے کے "امر" کا احتمال ہںے اور یہ قاںٔل کے مطلب کے خلاف ہںو جایٔگا۔
(وقف مطلق (ط :-
یہ وقف مطلق کی علامت ہںے۔اس پر ٹھہرنا چاہںۓ مگر یہ علامت وہاں ہںوتی ہںے جہاں مطلب پورا نہیں ہںوتا، اور بات کہنے والا ابھی کچھ اور کہنا چاہتا ہںے۔
وقف جاںٔز (ج):-
یہ وقف جاںٔز کی علامت ہںے یہاں ٹھہرنا بہتر اور نا ٹھہرنا جاںٔز ہے۔
(وقف مجوز (ز:-
یہ علامت وقف مجوز کی ہںے یہاں نا ٹھہرنا بہتر ہںے۔
وقف مرخص (ص:-
یہ علامت وقف مرخص کی ہںے یہاں ملاکر پڑھنا چاہںۓ لیکن اگر کوئ تھک کر ٹھہر جاۓ تو رخصت ہںے معلوم رہںے کہ "ص" پر ملاکر پڑھنا "ز" کی نسبت زیادہ ترجیح رکھتا ہںے۔
الوصل اولا (صلے):-
یہ الوصل اولا کا اختصار ہںے یہاں ملاکر پڑھنا بہتر ہںے۔
قیل علیه الاوقف (ق):-
قیل علیه الوقف کا خلاصہ ہںے یہاں ٹھہرنا نہیں چاہںۓ۔
قدیو صل (صل):-
یہ قدیو صل کی علامت ہںے یعنی یہاں ٹھہرا بھی جاتا ہںے کبھی نہیں لیکن ٹھہرنا بہتر ہںے۔
قِف:-
قف کے معنی ہیں "ٹھہر جاؤ" اور یہ علامت وہاں استعمال کی جاتی ہںے جہاں پڑھنے والے کو پڑھنے کا احتمال ہںو۔
سکته يا س:-
یہ سکتہ کی علامت ہںے یہاں کسی قدر ٹھہر جانا چاہںۓ مگر سانس نہ ٹ ٹنے پاۓ۔
وقفه:-
یہ لمبے سکتے کی علامت ہںے یہاں سکتے کی نسبت زیادہ ٹھہرنا چاہںۓ لیکن سانس نہ توڑے، سکته اور وقفه میں یہ فرق ہںے کہ سکتے میں کم ٹھہرنا ہںوتا ہںے وقفںے میں زیادہ۔
لا:-
لا کے معنی "نہیں" کے ہیں یہ علامت کہیں آیت کے اوپر استعمال کی جاتی ہںے اور کہیں عبارت کے اندر، عبارت کے اندر ہںو تو بلکل نہیں ٹھہرنا چاہںۓ، آیت کے ا پر ہںو تو اختلاف ہںے، بعض کے نزدیک ٹھہر جانا چاہںۓ اور بعض کے نزدیک نا ٹھہرنا چاہںۓ لیکن ٹھہرا جاۓ یا نہ ٹھہرا جاۓ اس کے مطلب میں خلل واقع نہیں ہوتا۔ وقف اسی جگہ نہیں چاہںۓ جہاں عبارت کے اندر ہںو۔
(ك):-
یہ کذالکہ کی علامت ہے یعنی جو رمز پہلے ہے۔ وہی یہاں سمجھی جاۓ۔
مع:-
یہ مع کی علامت ہے اس کا مطلب یہ ہے کہ یہاں تین(۳) جملوں میں سے جن دو (۲) کو چاہو ملا کر پڑھو.
نوٹ:- آخر میں ایک ہدایت بیان کی گئ ہںے کہ جہاں کہیں علامت جو اوپر بیان کی گئ ہیں یہ ہوں تو ان پر عمل کرنا بہتر ہںے اگر آیت کے بیچ میں سانس ٹوٹ جاۓ تو اس کلمہ کے آخری حرف کو سکن کرکے سانس توڑ دیں پھر پیچھے سے ملاکر ایک -دو حرف جوڑ کر پڑھیں۔
***
No comments:
Post a Comment