KYA MAZAQ AUR KHUSH-TABA'I KE LIYE JHOOT BOLNA JAIZ HAI?
Bahut se log ye samajhte hain k jhoot usi waqt naa-jaaiz aur haraam hai jab woh sanjeedgi se bola jaye aur mazaq mein jhoot bolna jaaiz hai, chunanche agar kisi se kaha jaye k tumne falan mouqe par ye bat kahi thi woh to aisi nahi thi, to jawaab mein woh kehta hai k mai to mazaq mein ye baat keh raha tha, goya k mazaq mein jhoot bolna koi buri baat hi nahi, Huzoor e Aqdas (ﷺ) ne farmaya k momin aisa hona chahiye k uski zaban se khilaf e waqe baat nikle hi nahi, Hatta k mazaq mein bhi na nikle, agar mazaq aur khush-taba'i had ke andar ho to ismein koi haraj nahi , Shari'at ne khush taba'i ko jaaiz qarar diya hai , balke uski thodi si targheeb bhi di hai, har waqt aadmi khushk aur sanjeedah ho kar baitha rahe k uske munh par kabhi tabassum aur muskuraahat hi na aaye ye baat pasandida nahi, khud Huzoor e Aqdas (ﷺ) ka mazaq karna sabit hai lekin aisa lateef mazaq aur aisi khush taba'i ki baatein Aap se manqool hain jo lateef bhi hain aur unmein koi baat khilaaf e waqia bhi nahi hai. Hazrat Abu Huraira Rz. se riwaayat hai k Huzoor e Aqdas (ﷺ) ne irshad fatmaya koi bandah us waqt tak kamil momin nahi ho sakta jab tak woh mazaq mein bhi jhoot bolna na chhode aur behes o mubaahisa na chhode, chahe woh Haq par ho , is Hadees mein 2 cheezein bayan farmayi k jab tak aadmi in dono cheezon ko nahi chhodega us waqt tak aadmi sahih taur par momin nahi ho sakta, ek ye k mazaq mein bhi jhoot na bole aur doosre ye k haq par hone ke ba-wajood behes o mubaahisa mein na pade. Ham log mehez mazaq aur tafreeh ke liye zaban 👅 se jhooti baatein nikal dete hain, halanke Nabi Kareem (ﷺ) mazaq mein bhi jhooti baatein zaban 👅 se nikalne se mana farmaya hai, chunanche ek hadees mein irshad farmaya k Afsos hai us shakhs par , ye sakht alfaz mein ,iska sahih tarjuma ye kar sakte hain k us shakhs ke liye dard-naak azaab hai jo mehez logon ko hansaane ke liye jhoot bolta hai.
(Islahi khutbaat , jild : 10, safha : 121, 122)
کیا مذاق اور خوش طبعی کے لیے جھوٹ بولنا جائز ہے؟
از:🖋 مفتی محمد تقی عثمانی
بہت سے لوگ یہ سمجھتے ہیں کہ جھوٹ اسی وقت نا جائز اور حرام ہے جب وہ سنجیدگی سے بولا جائے اور مذاق میں جھوٹ بولنا جائز ہے، چنانچہ اگر کسی سے کہا جائے کہ تم نے فلاں موقع پر یہ بات کہی تھی وہ تو ایسی نہیں تھی، تو جواب میں وہ کہتا ہے کہ میں تو مذاق میں یہ بات کہہ رہا تھا ، گویا کہ مذاق میں جھوٹ بولنا کوئی بری بات ہی نہیں، حضور اقدس صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا کہ مومن ایسا ہونا چاہیئے کہ اس کی زبان سے خلاف واقعہ بات نکلے ہی نہیں،حتی کہ مذاق میں بھی نہ نکلے، اگر مذاق اور خوش طبعی حد کے اندر ہوتو اس میں کوئی حرج نہیں،شریعت نے خوش طبعی اور مذاق کو جائز قرار دیا ہے، بلکہ اس کی تھوڑی سی ترغیب بھی دی ہے، ہر وقت آدمی خشک اور سنجیدہ ہو کر بیٹھا رہے کہ اس کے منہ پر کبھی تبسم اور مسکراہٹ ہی نہ آیے یہ بات پسندیدہ نہیں، خود حضور اقدس صلی اللہ علیہ وسلم کا مزاق کرنا ثابت ہے لیکن ایسا لطیف مذاق اور ایسی خوش طبعی کی باتیں آپ سے منقول ہیں جو لطیف بھی ہیں اور ان میں کوئی بات خلاف واقعہ بھی نہیں ہے۔ حضرت ابو ہریرہ رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روایت ہے کہ حضور اقدس صلی اللہ علیہ وسلم نے ارشاد فرمایا کوئی بندہ اس وقت تک کامل مومن نہیں ہوسکتا جب تک وہ مذاق میں بھی جھوٹ بولنا نہ چھوڑے اور بحث و مباحثہ نہ چھوڑے،چاہے وہ حق پر ہو،اس حدیث میں دو چیزیں بیان فرمائیں کہ جب تک آدمی ان دو چیزوں کو نہیں چھوڑے گا اس وقت تک آدمی صحیح تور پر مومن نہیں ہو سکتا، ایک یہ کہ مذاق میں بھی جھوٹ نہ بولے اور دوسرے یہ کہ حق پر ہونے کے باوجود بحث و مباحثہ میں نہ پڑے۔ ہم لوگ محض مذاق اور تفریح کے لیے زبان سے جھوٹی باتیں نکال دیتے ہیں، حالانکہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے مزاق میں بھی جھوٹی باتیں زبان سے نکا لنے سے منع فرمایا ہے،چنانچہ ایک حدیث میں ارشاد فرمایا کہ افسوس ہے اس شخص پر، یہ سخت الفاظ میں اس کا صحیح ترجمہ یہ کر سکتے ہیں کہ اس شخص کے لیے درد ناک عذاب ہے جو محض لوگوں کو ہنسانے کے لیے جھوٹ بولتا ہے۔ ﴿اصلاحی خطبات،ج ١۰، ص١۲١، ١۲۲﴾
No comments:
Post a Comment