Mazdoor ko uski mazdoori uska paseena khushk hone se pehle de do, Mazdoor ko uski mazdoori dene mein takheer na karo.
راوی: وعن عبدالله بن عمر قال: قال رسول الله صلى الله عليه و سلم: "أعطوا الأجير أجره قبل أن يجف عرقه " .
(رواه ابن ماجه)
(2/175)
وعن الحسين بن علي رضي الله عنهما قال : قال رسول الله صلى الله عليه و سلم : " للسائل حق وإن جاء على فرس " . رواه أحمد وأبو داود وفي المصابيح : مرسل.
Aur Hazrat Abdullah bin Umar raawi hain k Rasool e Kareem (ﷺ) ne farmaya: Mazdoor ko uski Mazdoori uska paseena khushk hone se pehle de do yani jab mazdoor apna kaam poora kar chuke to usko mazdoori foran de do usmein takheer na karo.
(Ibn e Maaja)
Aur Hazrat Hussain bin Ali kehte hain k Rasool e Kareem (ﷺ) ne saail ke baare mein farmaya k woh beher soorat diye jane ka mustahiq hai agarche ghode 🏇 par aaye.
(Ahmad Abu Dawood)
Aur masaabih mein kaha gaya hai k ye hadees mursal hai
Tashreeh : Is irshad e graami ka maqsad ye taleem dena hai k Saail ko khali haath waapas na karna chahiye agarche wo ghode par chadh 🏇 kar bhi mangne aaye to uska sawaal poora kiya jaye. Chunanche Qaazi ne kaha hai k saail ko khali hath na phero agarche aisi haalat mein tumhare paas mangne aaye jo uske mustaghni hone par dalaalat kare kyonke tumhe ye sochna chahiye k agar ise sawaal karne ki haajat na hoti to woh apna dast e daraaz kar ke tumhare aage apne aapko zaleel o khwar kyon karta. Ye Hadees ba-zaahir is baab se koi munaasibat nahi rakhti siwaye iske k ye kaha jaye k saail ko jo kuchh diya jata hai woh goya uske sawali ki ujrat hai lihaaza is munasbat se is hadees ko baab ul ajraah mein naqal kiya gaya hai.
Is Hadees ki asnaad mein alaa ne naqal kiya hai chunanche Hazrat imaam Ahmad ne to yahan tak kaha hai k is hadees ki koi asal nahi hai aur kaha hai k ye bazaar mein gasht karti hai. Imaam Abu Dawood ne albatta is bare mein sakoot ikhtiyar kiya hai jiska matlab ye hai k unke nazdeek ye Hadees qabil e istidlaal hai Masaabih mein is hadees ko mursal kaha gaya hai lekin tehqeeqi bat ye hai k ye masnad hai chunanche Masaabih ke ba'az nuskhon mein lafz mursal mazkoor bhi nahi hai.
(Ijaarah ka bayan jild : som, Mishkaat Sgareef)
Hadees : 207
مزدور کو اس کی مزدوری اس کا پسینہ خشک ہونے سے پہلے دیدو ,مزدور کو اس کی مزدوری دینے میں تاخیر نہ کرو
راوی: وعن عبدالله بن عمر قال: قال رسول الله صلى الله عليه و سلم: "أعطوا الأجير أجره قبل أن يجف عرقه " . رواه ابن ماجه (2/175) 2988 – [ 8 ] ( لم تتم دراسته) وعن الحسين بن علي رضي الله عنهما قال : قال رسول الله صلى الله عليه و سلم : " للسائل حق وإن جاء على فرس " . رواه أحمد وأبو داود وفي المصابيح : مرسل اور حضرت عبداللہ بن عمر راوی ہیں کہ رسول کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا مزدور کو اس کی مزدوری اس کا پسینہ خشک ہونے سے پہلے دیدو یعنی جب مزدور اپنا کام پورا کر چکے تو اس کی مزدوری فورًا دیدو اس میں تاخیر نہ کرو (ابن ماجہ) اور حضرت حسین بن علی کہتے ہیں کہ رسول کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے سائل کے بارے میں فرمایا کہ وہ بہرصورت دئیےجانے کا مستحق ہے اگرچہ گھوڑے پر آئے ( احمد ابوداؤد)
اور مصابیح میں کہا گیا ہے کہ یہ حدیث مرسل ہے)
تشریح : اس ارشاد گرامی کا مقصد یہ تعلیم دینا ہے کہ سائل کو خالی ہاتھ واپس نہ کرنا چاہئے اگرچہ وہ گھوڑے پر چڑھ کر بھی مانگنے آئے تو اس کا سوال پورا کیا جائے۔ چنانچہ قاضی نے کہا ہے کہ سائل کو خالی نہ پھیرو اگرچہ ایسی حالت میں تمہارے پاس مانگنے آئے جو اس کے مستغنی ہونے پر دلالت کرے کیونکہ تمہیں یہ سوچنا چاہۓ کہ اگر اسے سوال کرنے کی حاجت نہ ہوتی تو وہ اپنا دست سوال دراز کرکے تمہارے آگے اپنے آپ کو ذلیل وخوار کیوں کرتا۔ یہ حدیث بظاہر اس باب سے کوئی مناسبت نہیں رکھتی سوائے اس کے کہ یہ کہا جائے کہ سائل کو جو کچھ دیا جاتا ہے وہ گویا اس کے سوالی کی اجرت ہے لہذا اس مناسبت سے اس حدیث کو باب الاجرہ میں نقل کیا گیا ہے۔ اس حدیث کی اسناد میں علاء نے نقل کیا ہے چنانچہ حضرت امام احمد نے تو یہاں تک کہا ہے کہ اس حدیث کی کوئی اصل نہیں ہے اور کہا ہے کہ یہ بازار میں گشت کرتی ہے ۔ امام ابوداؤد نے البتہ اس بارے میں سکوت اختیار کیا ہے جس کا مطلب یہ ہے کہ ان کے نزدیک یہ حدیث قابل استدلال ہے مصابیح میں اس حدیث کو مرسل کہا گیا ہے لیکن تحقیقی بات یہ ہے کہ یہ مسند ہے چنانچہ مصابیح کے بعض نسخوں میں لفظ مرسل مذکور بھی نہیں ہے۔ (اجارہ کا بیان جلد سوم مشکوۃ شریف
مشکوۃ شریف ۔ جلد سوم ۔ اجارہ کا بیان ۔ حدیث 207)
WAQT PAR TANKHWAH KI ADAYEGI
Nabi e Kareem (ﷺ) ne farmaya :
(کَفَی بِالْمَرْءِ اِثْمًا أَنْ يَحْبِسَ عَمَّنْ يَمْلِكُ قُوتَهُ.)
(Muslim: 996)
"Aadmi ke gunah-gaar hone ke liye yahi kaafi hai k woh apne maa-tehton ki rozi roke rakhe."
No comments:
Post a Comment